Jurnal extim
Miercuri 23 – joi 24 decembrie-Ajunul
Cred că mi-am dat obolul zilelor acestora comemorative, al Revoluției. Zile care mă mult deprimă. Ajungem la spectrul religios profund. Al colindelor, al apropierii de Dumnezeu adică de om, al smereniei, milosârdiei sau în cazul unor farisei, al mimării lor. Sigur, că m-am comportat în cartea începută despre Revoluție, la fel cum aș face-o cu o iubită care m-a înșelat. O iubită, nu o amantă trecătoare. Iubită, divinizată, pe care am crezut-o A MEA. Și, chiar era, până la dezamăgirea trădării, era ca mai frumpasă femeie din lume. Revoluția mea… În zilele astea, trec de la griul deprimării la Lumina Crăciunului, la generozitate.
Marți seara am fost la Părintele Emil Cărămizaru. Parohul de la biserica Brâncovenilor Sf Gheorghe Nou. Mi-a dăruit cartea sa de versuri pe care am îngrijit-o și prefațat-o eu. Mi-a cântat la acordeom muzică populară, face mari progrese.. Am ascultat și un disc de colinde cîntate de preoți, care a rimat cu vinul roșu popesc… Am mai vorbit și despre lucrarea dușmanilor Bisericii noastre și mai ales eu poziția slabă a BOR, după părerea mea. Azi, treburi de ajun. Rafistolarea porcului, aranjarea vinului. Nu mă satur de jumări. De vin nu m-am atins azi. Am fost invitați de George pe la ei să o văd pe Eva. Nu m-am simțit bine pe seară. Dar îmi e dor de aia mică deși am văzut-o doar odată. Încă. Apropo, să nu am iar vreo depresie. Din exces de colesterol. Căci, la șorici nu am avut limite…
Seara un regal pe Mezzo TV
Rigoletto. Rigoletto by Guiseppe Verdi. Metropolitan Opera in N.Y.
Rigoletto, by Giuseppe Verdi
The Metropolitan Opera Orchestra and Chorus, Michele Mariotti (conductor)
Michael Mayer (Stage Director)
The Metropolitan Opera Ballet
Steven Hoggett (Choreographer)
Diana Damrau (Gilda)
Piotr Beczala (Il duca di Mantova)
Željko Lučić (Rigoletto)
Štefan Kocán (Sparafucile)
Oksana Volkova (Maddalena)
Maria Zifchak (Giovanna)
Robert Pomakov (Monterone)
Jeff Mattsey (Marullo)
Alexander Lewis (Borsa)
David Crawford (Il Conte di Ceprano)
Emalie Savoy (Contessa di Ceprano)
Recorded at The Metropolitan Opera in New York in 2013
Matthew Diamond (TV Director)
Muzica face tot, căci pe mine experimentalismul ăsta, sau cum s-o numi, să-i văd pe toți în costume de secol XX, în sacou și pantaloni, mă calcă pe nervi. Cum să nu râzi când Giulia este ucisă precum scrie la scenariu și… ține –te bine!!!, e ascunsă într-un port bagaj de Mercedez… asta cu marca am pus-o de la mine, căci realmente nu m-am uitat cu atenție la ea. Sigur, experimentul nu e rău, e pragmatic, ieftin, dar e complet chelit de fastul epocii. Care dă parfumul, care dă farmecul.procedeul, o spune un fan Mezzo s-a cronicizat. A proliferat. Dar nici așa de rău nu e acest semn de sărăcie decât cum se procedează mai nou, să-l scurtezi de acte, de acte, monșer, pe Caragiale, fiindcă nu mai are lumea răbdare, monșer…
Iată cum erau atunci costumele și cum, azi. Rogoletto cu papion, Gilda-n portbagaj…
Evoluție, involuție sau de-a dreptul pauperitate… or populism, că se poartă…